Монголын сургуульд транс сурагч байх нь

Далан жилийн түүхтэй социалист дэглэмээс өмнө 17 дугаар зууны эцэс хүртэл бөө мөргөл нь Монголчуудын соёл, уламжлалд давамгайлах байр суурь эзэлж байв (Nyamdorj, 2006). Бөө мөргөл бүхий нийгэмд иргэд трансжендер болон жендерийн олон янз байдлыг нийтээр ойлгож хүлээн зөвшөөрдөг байсан бөгөөд зарим бөө урвуу жендерийн үүрэгтэй байсан нь уугуул америкчуудын бөөгийн уламжлалтай төстэй байв (Devereux,… Continue reading Монголын сургуульд транс сурагч байх нь

ИРГЭНИЙ НИЙГМИЙН БОЛОВСРОЛЫН ТАЛААР БАРИМТЛАХ БАЙР СУУРИЙН БАРИМТ БИЧИГ

“Бидний хүсэл, хүн бүрд хүртээмжтэй; хүний эрх, жендерийн тэгш эрхэд суурилсан; цогц чадамжийг өөртөө тохиромжтойгоор, ялгаварлан гадуурхалтгүйгээр, насан туршдаа эзэмших боломжтой; эрүүл, аюулгүй орчин бүрдсэн; ялгаатай хэрэгцээг хангасан; хүмүүнлэг, ардчилсан; бүх нийтийн; хангалттай санхүүжилттэй; сайн засаглал бүхий чанартай, хувиран өөрчлөгдөх боловсролын тогтолцоотой болох” билээ. “Бүх нийт боловсролын төлөө!” Иргэний нийгмийн үндэсний эвслийн 35 гишүүн байгууллага,… Continue reading ИРГЭНИЙ НИЙГМИЙН БОЛОВСРОЛЫН ТАЛААР БАРИМТЛАХ БАЙР СУУРИЙН БАРИМТ БИЧИГ

Тогтвортой хөгжлийн зорилго 4: Иргэний нийгмийн тодруулагч тайлан

Үнэлгээний цаг хугацаа КОВИД-19 цар тахал дэлхий дахинд дэгдсэн хугацаатай давхцаж буй тул ТХЗ-ийн хэрэгжилт ухрах буюу зарим асуудал, үзүүлэлтүүд сул үнэлгээг авахад хүргэсэн. Хэдийгээр Засгийн газрын зүгээс цар тахлын сөрөг нөлөөг бууруулах, сурлагын хоцрогдлыг арилгах, боловсролын чанар, хүртээмжийг дээшлүүлэхэд тодорхой ахиц дэвшил гаргахыг зорьж буйг иргэний нийгмийн зүгээс сайшаан дэмжиж буй боловч тайлант хугацаанд… Continue reading Тогтвортой хөгжлийн зорилго 4: Иргэний нийгмийн тодруулагч тайлан

ҮР ДҮНД СУУРИЛСАН ТӨСЛИЙН УДИРДЛАГА СУРГАЛТ ЗОХИОН БАЙГУУЛАВ

“Бүх нийт боловсролын төлөө!” Иргэний нийгмийн үндэсний эвсэл нь Боловсролын төлөөх дэлхийн түншлэл (GPE) байгууллагын Боловсролын төлөө чанга дуугарцгаая! (Education Out Loud) төслийг үндэсний түвшинд хэрэгжүүлэгч билээ. Боловсролын төлөөх дэлхийн түншлэл байгууллагын Ази-Номхон далайн бүсийн Удирдлагын нэгжээс зөвлөн туслах айлчлал хийн хяналт, үнэлгээ, суралцахуйг хариуцсан зөвлөх Анож Четтри хүрэлцэн ирж Боловсрол эвслийн гишүүд, Удирдах зөвлөл,… Continue reading ҮР ДҮНД СУУРИЛСАН ТӨСЛИЙН УДИРДЛАГА СУРГАЛТ ЗОХИОН БАЙГУУЛАВ

Дүгнэх уулзалт зохион байгуулагдлаа

Боловсрол эвсэл, Боловсролын Ерөнхий Газар хамтран ажиллах санамж бичгийн дагуу 2022 онд сургуультай холбоотой жендэрт суурилсан хүчирхийллээс урьдчилан сэргийлэх, сургуулиййн сайн сайхны багийг чадавхжуулах чиглэлээр хамтран ажилласан билээ. Уг ажлаа дүгнэж БЗД-ийн Ерөнхий боловсролын 32 сургуулийн төлөөлөл, дүүргийн ЗДТГ, хороодын засаг дарга, нийгмийн ажилтнуудыг оролцуулсан “Дүгнэх уулзалт”-ыг 2023 оны 03 сарын 10-ны өдөр зохион байгууллаа.… Continue reading Дүгнэх уулзалт зохион байгуулагдлаа

Залуусын стратеги төлөвлөлтийн воркшоп боллоо

Ази Номхон Далайн Суурь болон Насанд Хүрэгчдийн Боловсролын Нийгэмлэгээс (ASPBAE) Залуу судлаачдад зориулан зохион байгуулсан “Боловсролын орчин дахь ялгаварлан гадуурхалтын эсрэг стратеги” боловсруулах воркшоп 2023 оны 3 сарын 21-24-ны өдрүүдэд Тайландын Бангкок хотноо болж өнгөрлөө. Уг арга хэмжээнд Боловсрол эвслийн зохицуулагч Д.Тунгалаг, гишүүн Ө.Нурболат нар оролцлоо. Энэхүү воркшопын эхний хоёр өдөр Ази Номхон Далайн орнуудын… Continue reading Залуусын стратеги төлөвлөлтийн воркшоп боллоо

Боловсролын багц хуулийн төсөл, санал (эмхэтгэл)

“Бүх нийт боловсролын төлөө!” Иргэний нийгмийн үндэсний эвсэл МУИС-ийн Үндсэн хуулийн эрхзүйн хүрээлэнтэй хамтран БОЛОВСРОЛЫН БАГЦ ХУУЛИЙН ТӨСӨЛ, САНАЛ (эмхэтгэл) эрхлэн гаргалаа. Уг эмхэтгэлд судлаач, хуульч Р.Очирбалын “Сурч боловсрох эрхийн тулгамдсан зарим асуудал” судалгааны өгүүлэл болон эвслийн гишүүн байгууллагуудаас Боловсролын тухай багц хуульд өгсөн иргэний нийгмийн санал, хуулийн төслүүд бүрэн эхээрээ багтсан юм. УБ. 2022… Continue reading Боловсролын багц хуулийн төсөл, санал (эмхэтгэл)

Жендэр ба хөгжлийн бэрхшээл: Охидын хүч

“Охид” бол нэгэн цул биш бөгөөд өөр өөрийн мэдрэмж, хэрэгцээ, асуудалд хандах хандлага, амьдралын туршлага гээд олон янз.  Бид хөгжлийн бэрхшээлтэй охидын боловсролын орчин дахь жендэрийн асуудлыг хөндөж байна. Уг түүхийг 4 төрлийн хөгжлийн бэрхшээлтэй охид боловсролын орчинд тулгардаг жендэрийн асуудлуудаа өөрсдийн туршлага, түүхээр дамжуулан бидэнд мэдээлсэн. Боловсрол эвсэл “Жендэр ба хөгжлийн бэрхшээл” төслийг Хөгжлийн… Continue reading Жендэр ба хөгжлийн бэрхшээл: Охидын хүч